Alla inlägg under mars 2010

Av Caroline - 13 mars 2010 09:32

redan vaken!

var hemma vid 1 tiden i natt, efter att ha varit i bådde Lönsboda och Osby.

snart blir det att ta på sig lite kläder och ut en sväng, känner att jag måste gå en runda!

ikväll vet jag inte vad som händer, har i alla fall sagt att jag vill ha reda på det tidigt idag så jag kan bestämma annat om det inte går.

kan undra vad detta kan vara? ;)

annars blir det nog att sitta hemma och ta det lugnt, känner att det hade inte heller varit helt fel, har ju prov, och sedan måste jag läsa min engelska bok! (den tar knäcken på mig!)

Av Caroline - 12 mars 2010 14:00

när ska det blir vår och sommar, jag går snart i ide!

orka detta piss väder!

Av Caroline - 12 mars 2010 13:02

sitter i skolan nu och jag har lagom roligt.

just nu vill jag bara hem och sova. har haft naturkunskap idag, dock blev det inte så mycket gjort. men det är väll inte så ovanligt.

ikväll blir det att laga mat med isa! har ni något förslag på vad vi kan göra?

imorgon, ja då får vi se vad som händer. dock har jag lite önskemål, men sån otur jag har nu för tiden så blir det väll bara att sitta hemma....

Av Caroline - 11 mars 2010 22:40

nu säger jag god natt.

är riktigt trött efter dagen som varit.

Tack Cornelia för skratten ikväll ;)

Av Caroline - 11 mars 2010 18:40

kom inte några på träningen idag, ah stör mig lite på när inte alla kan säga om dom kommer eller inte. men men 

snart ska jag gå igen, blir först möte sedan ut och gå en sväng med Cornelia, får allt bli lite bättring på träningen nu fram tills sommaren! 

jaha, vad har man annars att säga, inte mycket. Känns som att tiden bara försvinner, den går hur fort som helst! men det tycker jag är rätt bra med sen när ett lov kommer tycker jag att den kan ta och sakta ner lite. 


imorgon är det naturkunskap och företagsekonomi som gäller. tror att vi får skuta tidigare, och jag hoppas på det med. det är ju ändå fredag. då kan man ju vara lite extra snäll. dock vet jag inte vad som händer nu i helgen, jag har inget planerat, kan ni tänka er, jag som brukar ha 1000 saker att göra. men jag lovar att alla saker kommer i morgon som man ska göra ;) 

Av Caroline - 11 mars 2010 15:24

gud vad man utvecklas, det är helt sjuk!


När jag var liten kom jag ihåg hur jag beundrade min kära bror över att han gjorde massa svåra saker som tex i skolan, han fick hem läxor och annat. han fick göra saker som bara "stora" fick göra, dock skulle man själv prova på dom och det gick ju inte alls. än idag kan jag tycka att saker är svårt som han göra. innan han tog studeten läste han samma linje som jag gör nu. han kom hem med det ena svårare än det andra. speciellt matte C, det var nog det jag reagerade på mest. snart är jag själv där, men för ett årsedan var jag som ett litet barn igen, : herre gud, ska jag med göra det?ta det klarar jag ju aldrig?  säger man så om allt när man inte har lärt sig det från början? allt handlar ju om att man ska lära sig det. annars hade det varit riktgit onädigt att gå i skolan. man behöver ju inte gå dit om man redan kan allt. (dock finns det ingen som kan allt, men alla kan något) idag, går jag i tvåan på gymnaset och det enda jag längtar efter är att ta studenaten. efter studenten vill jag jobba och tjäna pengar. när jag känner att skolan lockar igen kan jag söka in. men varför börja läsa om man inte känner att man orkar, det är ju bara så onödigt.

alla gör val här i livet och man vet aldrig om man gör rätt. man varför inte leva i nuet och ta allt som det kommer. tänk på alla kända människor, alla har ju inte blivit kända över en natt, många har verkligen jobbat för att få den "titlen" dom har idag. jag tänker på ett sätt som min pappa en gång sa till mig, då var jag inte så gammal, man satt ofta och funderade på vad man kunde göra för att bli känd och rik. han sa till mig då, att man ska vara på rätt plats vid rätt tillfälle. om man är det kan livet "förrändras" och faktiskt, det kan hända. att vara känd/rik idag är nog inte det man vill när man väl är där, man har inget privatliv någonstans. alla är efter en och det ska tas en massa bilder och annat. är det verkligen värt att mista sin så kallade "anonymitet" för att vara känd då folk är efter en och det ska gå en massa falska ryckten. tror inte att jag hade vetalt hamna i den situationen. idag kan man vara rik utan att folk vet det, man behöver inte utmärka sig på ett vis då man verklgien vill ha uppmärksamhet. men klart, det är ju vad man gör det till.

när man ska lyckas i livet tror jag att allt handlar om att ha mål. utan mål kommer man inte någonstans. man kan tävla mot sig själv och det är tillåtet att misslyckas om man gör det. alla gör det någon gång.


vet inte var jag fick allt detta ifrån, var bara någon som ploppade upp i huvudet. när man väl tänker på det börjar man tänka ännu mer på det. snart fyller man 18 år och då är man "vuxen" men är man verkligen det?, bara för man har en viss ålder så är man det. likadant som att 65, då är man pensionär. varför? det är ju bara en siffra. haha. det är ju bara så löjligt att man har kommit på sånt.

dom kanske tror att man är lite förnuftigare när man blir äldre? dock tror inte jag det;)

(ursäkta stavfel om det är några, skrev det i all hast)


nehe, nu ska jag gå och fixa lite saker, sedan beger jag mig till simhallen.


Av Caroline - 11 mars 2010 15:20

TA MIG TILL ETT VARMT LAND, SNÄLLA!

sista veckan på sommarlovet, jag vill jag vill jag vill!


Av Caroline - 11 mars 2010 14:37

slutade två idag! kan det bli bättre nu är det bara i morgon med sedan är det HELG!


varför är det alltid helgerna man längtar till och när det närmar sig ett lov så längtar man till det och efter det är det banne mej SOMMARLOVET man längtar till.
Kan ni känna känslan av att det är lov med massa fint väder, fester, umgås med nära och kära, bada och ha solbrillorna på! herre hud jag längtar ihjäl mig!

 

nehe, nu blir det att trycka i sig lite mat sedan vid halv 5 blir det till simhallen. Måste dit lite tidigare idag, måste ta ett snack med Isa om vad jag ska säga ikväll på mötet!

KÖTTA! haha


skriver ett inlägg lite senare idag. Kom på det nu på tyskan så jag kännde att jag skulle skriva om "det" senare.

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards